Ønsker du at lave en returnering?
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det gælder såvel fuldprisvarer som varer på udsalg. 

Hvordan laver man en retur?
Danmark: For at gøre det nemt for dig vedlægger vi en returlabel med i alle danske ordrer. Anvend den vedlagte label, og aflever pakken hos din nærmeste PakkeShop. Din retur vil automatisk blive fratrukket 39 DKK, når vi refunderer dit køb.

Drejer din retur sig om en reklamation, bedes du kontakte vores kundeservice på hello@rabenssaloner.com for instruktioner.


Alle andre markeder: Du er ansvarlig for at betale for returneringen. Returomkostninger kan ikke refunderes. Vi anbefaler, at du opbevarer din kvittering som bevis for afsendelse af pakken. Husk venligst: Brug ikke en pakkeshop/afhentningsløsning - derved kan vi ikke modtage den. For information om gratis fragt og fragtomkostninger klik her.

Send returpakken til:

System Transport 
Att: Rabens Saloner 
Kumlehusvej 1
 
4000 Roskilde

Denmark

Vi henviser også til den specifikke tilbagebetalingsside.

Af hvilke årsager bliver din returnering ikke godkendt?
Du sender varerne tilbage for sent i forhold til vores vilkår og betingelser.

Tilbagebetaling
Når vi har modtaget din returnerede pakke, behandler vi den hurtigst muligt. Når vi har behandlet returneringen, får du besked på e-mail. Beløbet for de(n) returnerede vare(r) vil blive returneret til din konto med den oprindelige betalingsmetode.

Vær derfor opmærksom på, at det kan tage 2-30 dage, før beløbet figurerer på din konto, afhængigt af din kortudbyder.

Forsinkede eller manglende tilbagebetalinger?
Hvis du ikke har modtaget en refusion endnu, skal du først tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter dit kreditkortselskab, det kan tage noget tid, før din refusion er officiel. Dernæst skal du kontakte din bank. Der går ofte en vis behandlingstid, før en refusion bogføres. Hvis du har gjort alt dette, og du stadig ikke har modtaget din refusion, bedes du kontakte os på hello@rabenssaloner.com

Bytte til noget andet?
Vi er desværre ikke i stand til at tilbyde ombytning. Heldigvis er der en nem løsning: Hvis du gerne vil have en anden størrelse eller farve, eller måske en helt anden vare, skal du blot returnere dine varer som nævnt ovenfor og så afgive en ny ordre.

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dato, hvor du eller en anden tredjepart end fragtmanden, får fysisk besiddelse af varerne, der er angivet af dig.

I tilfælde af et køb, der vedrører flere varer, der er bestilt i én ordre og leveret separat (dvs. separate leverancer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du modtager eller en anden tredjepart end transportøren, der er angivet af dig, er i fysisk besiddelse af den sidste leverance.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din returnering, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb eller en del af dit køb.

Hvis du nægter at modtage din ordre eller ikke afhenter den i PakkeShop, skal du være opmærksom på, at du stadig vil blive fratrukket 39 DKK i returhåndteringgebyr, når vi refunderer ordren.

 Returnering
Du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Alle danske ordrer har inkluderet en forudbetalt returlabel. Hvis du ikke bruger denne forudbetalte returlabel, skal du selv betale for at pakken returneres. Under alle omstændigheder er det dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Drejer din retur sig om en reklamation, bedes du kontakte vores kundeservice på hello@rabenssaloner.com for instruktioner.

Virkninger af fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi dig betalingen på den ordre, det vedrører. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Dette gøres, når der ikke er nogen unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi er informeret om din beslutning om at fortryde denne kontrakt. Vi vil udføre en sådan tilbagebetaling ved hjælp af de samme betalingsmidler, som du brugte til den første transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt bevis for at have sendt varerne tilbage. Vi anbefaler, at du beholder din kvittering som bevis for afsendelse af pakken.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb eller en del af dit køb. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Reklamationsret
Hvis dine modtagne varer er defekte, en del af ordren mangler eller vi har leveret de forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice på hello@rabenssaloner.com.

Du bør nægte at modtage varerne, hvis du bemærker manglende overensstemmelse eller forkerte varer på leveringstidspunktet.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Reklamationvarer skal sendes til:

Rabens Saloner
Att. Webshop

Rentemestervej 62, baghuset

2400 København NV

Denmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i PakkeShops.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.