Handelsbetingelser
GENERAL INFORMATION
Denne Webshop leveres af Rabens Saloner, Rentemestervej 62, baghuset, DK1756 København NV. CVR 3159 0434, hello@rabenssaloner.com.
Hvis du oplever problemer med din ordre på Webshoppen eller den generelle brug af Webshoppen, bedes du kontakte vores kundeservice på hello@rabenssaloner.com
Hvis der er dele af ’Vilkår og Betingelser’, du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på Webshoppen.
Vigtig bemærkning
Læs vilkår og betingelser omhyggeligt, før du bestiller varer fra www.rabenssaloner.dk. Disse vilkår og betingelser ("Vilkår og betingelser") gælder, når du bestiller eller køber varer på Webshoppen. Vilkår og betingelser kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologi, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler). Derfor beder vi dig acceptere vilkårene og betingelserne, hver gang du handler med os. Enhver henvisning til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Webshoppen, enhver henvisning til "vi", "os" eller "vores" betyder Rabens Saloner. Hvis du ikke accepterer disse vilkår og betingelser, kan du ikke bestille eller købe varer på Webshoppen. Du har ret til at fortryde denne kontrakt uden at angive nogen grund inden for 14 dage efter den dato, hvor du eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig får fysisk besiddelse af varerne. Læs mere under "Fortrydelsesret". Købelovens manglende overensstemmelsesregler gælder for dit køb, hvilket betyder, at du har 24 måneders reklamationsret. Læs mere under "Afvigende varer og forkerte varer".
BESTILLING
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan være lukket på grund af vedligeholdelse. I det omfang det er muligt, forsøger vi at udføre sådanne vedligeholdelsesydelser i løbet af natten.
En ordre afgivet på en helligdag eller i weekenden vil blive behandlet den følgende hverdag eller på en af de følgende hverdage under travle perioder.
Du skal være fyldt 18 år for at købe varer på Webshoppen og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, der accepteres af os. Er du under 18 år, skal du have et lovligt grundlag for at indgå en kontrakt med os. Vi kan kun behandle din ordre, hvis leveringsadressen er en bopælsadresse eller en forretningsadresse i et af landene på "Vi leverer til-listen". Listen findes under siden forsendelsesoplysninger. Vi leverer ikke til postbokse.
Vi forbeholder os retten til at annullere køb, hvis ordren er behæftet med fejl, og du rimeligvis burde være klar over dette.
Kontrakter kan kun indgås på Webshoppen. Vi behandler ikke bestillinger foretaget i e-mails, i breve eller over telefonen.
Hvornår er du bundet af en ordre?
Inden du afgiver en ordre, har du mulighed for at ændre de oplysninger, du måtte have indtastet – dette inkluderer leverings-, fakturerings- og betalingsoplysninger. Derudover har du mulighed for at foretage ændringer i din ordre eller fjerne varer fra din indkøbskurv, inden du gennemfører ordren.
Når du klikker på "Bestil og betal" og kvitteringen kommer frem på din skærm, er du bundet af købekontrakten. Du modtager en e-mail, der bekræfter din ordre.
Efter aftalens indgåelse gælder bestemmelserne omkring fortrydelse - se det specifikke afsnit om "Fortrydelse" længere nede. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du lavede en fejl under din ordre - de står klar til at hjælpe dig.
Kontraktens sprog
Denne kontrakt kan kun indgås på engelsk og dansk.
Adgang til kontrakten
Du vil modtage en bekræftelse på indholdet af kontrakten og en kopi af disse vilkår og betingelser via e-mail. Vi opbevarer indgåede kontrakter, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du også gemmer disse dokumenter; de er ikke nødvendigvis tilgængelige på Webshoppen efterfølgende. Læs venligst mere under "Ordresporing og se historik".
Foranstaltninger mod svig
For at beskytte dig og vores andre kunder mod svindel, samt at opretholde et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi udføre verifikationstjek. Verifikationskontrollen kan omfatte de data, du sender ved bestilling, herunder din adresse og betalingsoplysninger.
Vi forbeholder os retten til at annullere køb, hvis ordren er behæftet med fejl, og du rimeligvis burde være klar over dette.
BETALING
Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
Mastercard, Visa, Mobilepay (Danmark), Google Pay og Apple Pay
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
CVV (kreditkortbekræftelsesnummer)
Betaler du med kreditkort, bliver du bedt om at indtaste kortets sikkerhedskode. Du finder den trecifrede sikkerhedskode på bagsiden af dit kreditkort - normalt på højre side af kreditkortets bagside. Sikkerhedskoden er nødvendig for at betalingen kan behandles og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre lignende sikkerhedsforanstaltninger.
SCA – Strong Customer Authentication
For kunder indenfor Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), vil din betaling omfatte SCA – Strong Customer Authentication, som er i overensstemmelse med EU's reviderede betalingsservicedirektiv (PSD2).
SCA ligner det, mange omtaler som tofaktor-autentificering: Hvis du køber online med dit betalings- eller kreditkort, kan SCA kræve, at du bruger to former for godkendelse. Som et eksempel vil Strong Customer Authentication i stedet for blot at indtaste din PIN-kode eller adgangskode bede en kunde om at indtaste en kode, der er genereret på deres bankapp som et andet trin, eller for mange i Danmark vil 2. trin være NemID. Dette gør det sværere for svigagtige transaktioner at komme igennem, og du kan handle mere sikkert. Dette beskytter både os og dig: færre svigagtige debiteringer er godt for alle.
Betalingsprocedure
Når dine varer er pakket og forlader vores lager, klar til at blive afsendt, vil din betaling blive debiteret på den valgte betalingsservice.
Priser og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger inkluderer afgifter og moms. Omkostninger i forbindelse med levering, fragt eller porto kan variere og lægges til hver ordre.
Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen. Hvis der gælder skatter og afgifter, skal du betale disse for at frigive din ordre. Derudover kan lokal toldpraksis kræve, at du angiver yderligere oplysninger for at slette din ordre. Disse regler varierer fra land til land. Din lokale regering bestemmer told- og toldafgifter. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for mere information.
Valuta
Priserne på Webshoppen vises i forskellige valutaer afhængig af, hvor du befinder dig. Bemærk venligst, at en ændring af lokation og leveringsadresse kan påvirke prisen og leveringsomkostningerne.
LEVERING
Vi leverer til de lande og regioner, der er angivet på siden med forsendelsesoplysninger. Listen vil blive opdateret løbende, når der åbnes op for nye markeder og regioner.
Leveringsbetingelser
Din ordre vil blive leveret til din angivne adresse eller en pakkeshop i nærheden.
Leveringstidspunktet afhænger af det land, hvor leveringen finder sted, og det anvendte fragtfirma.
Varerne skal underskrives ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig, der underskriver. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, ven, receptionist osv.) kan skrive under på kvitteringen med bindende virkning for dig.
Vær opmærksom på, at risikoen for tab af eller beskadigelse af varerne overgår til dig efter levering. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, bør du nægte at modtage varerne. Hvis du ønsker at klage over manglende overensstemmelse, er du forpligtet til at give os besked. Læs venligst mere under "Uoverensstemmelser, defekte og forkerte varer".
Samlede eller separate leverancer
Som standardprocedure, sender vi altid hele ordren i én forsendelse, når du handler på Rabenssaloner.dk. Hvis din ordre består af flere varer, forbeholder vi os dog retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller udsolgte på ordretidspunktet. Du vil blive informeret, hvis din ordre er genstand for særskilte leveringer. Du vil ikke blive opkrævet yderligere leveringsomkostninger for separate leverancer.
Gældende lande- og regionsspecifikke importafgifter mv.
Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer, er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen. Hvis der er skatter og afgifter, skal du betale disse for at frigive din ordre. Derudover kan lokal toldpraksis kræve, at du angiver yderligere oplysninger for at slette din ordre. Disse regler varierer fra land til land. Din lokale regering bestemmer told- og toldafgifter. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for mere information.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det gælder såvel fuldprisvarer som varer på UDSALG. Vi henviser også til den specifikke Refund policy page.
Hvordan laver man en retur?
For at gøre det nemt for dig, har vi vedlagt en returlabel med din ordre. Anvend din label, og aflever pakken hos din nærmeste PakkeShop. Din retur vil automatisk blive fratrukket 39 DKK, når vi refunderer dit køb.
Alle andre markeder: Du er ansvarlig for at betale for returneringen. Returomkostninger kan ikke refunderes. Vi anbefaler, at du opbevarer din kvittering som bevis for afsendelse af pakken. Husk venligst: Brug ikke en pakkeshop/afhentningsløsning - derved kan vi ikke modtage den.
Send returpakken til:
System Transport
Att: Rabens Saloner
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
Denmark
Vi henviser også til den specifikke tilbagebetalingsside.
Af hvilke årsager bliver din returnering ikke godkendt?
- Du sender varerne tilbage for sent i forhold til vores vilkår og betingelser
Tilbagebetaling
Når vi har modtaget din returnerede pakke, behandler vi den hurtigst muligt. Når vi har behandlet returneringen, får du besked på e-mail. Beløbet for de(n) returnerede vare(r) vil blive returneret til din konto med den oprindelige betalingsmetode.
Vær derfor opmærksom på, at det kan tage 2-30 dage, før beløbet når din konto, afhængigt af din kortudbyder.
Forsinkede eller manglende tilbagebetalinger?
Hvis du ikke har modtaget en refusion endnu, skal du først tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter dit kreditkortselskab, det kan tage noget tid, før din refusion er officiel. Dernæst skal du kontakte din bank. Der går ofte en vis behandlingstid, før en refusion bogføres. Hvis du har gjort alt dette, og du stadig ikke har modtaget din refusion endnu, bedes du kontakte os på hello@rabenssaloner.com.
Ombytninger
Vi er desværre ikke i stand til at tilbyde ombytning. Heldigvis er der en nem løsning: Hvis du gerne vil have en anden størrelse eller farve, eller måske en helt anden vare, skal du blot returnere dine varer som nævnt ovenfor og så afgive en ny ordre.
FORTRYDELSESRET
Du har ret til at fortryde denne kontrakt uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dato, hvor du eller en anden tredjepart end fragtmanden, får fysisk besiddelse af varerne, der er angivet af dig.
I tilfælde af en kontrakt, der vedrører flere varer, der er bestilt i én ordre og leveret separat (dvs. separate leverancer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du modtager eller en anden tredjepart end transportøren, der er angivet af dig, er i fysisk besiddelse af den sidste leverance.
I tilfælde af en kontrakt, der vedrører levering af en vare, der består af flere partier eller stykker, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du erhverver eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig, får fysisk besiddelse af varen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. For at udøve fortrydelsesretten skal du informere os (se kontaktoplysninger nedenfor) om din beslutning om at fortryde kontrakten ved en utvetydig erklæring (f.eks. brev sendt med post, fax eller e-mail). Du kan bruge standardfortrydelsesformularen nedenfor, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din returnering, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af køb
Hvis du har købt én eller flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb eller en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Alle danske ordrer har inkluderet en returlabel.
Hvis du ikke bruger denne returlabel, skal du selv betale for at pakken returneres. Under alle omstændigheder er det dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Virkninger af fortrydelsesret
Hvis du fortryder denne kontrakt, refunderer vi dig betalingen på den ordre det vedrører.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb eller en del af dit køb.
Dette gøres når der ikke er nogen unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi er informeret om din beslutning om at fortryde denne kontrakt.
Vi vil udføre en sådan tilbagebetaling ved hjælp af de samme betalingsmidler, som du brugte til den første transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet; under alle omstændigheder vil du ikke pådrage dig gebyrer som følge af en sådan tilbagebetaling.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt bevis for at have sendt varerne tilbage.
Vi anbefaler, at du beholder din kvittering som bevis for afsendelse af pakken.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Ikke-overensstemmende, defekte eller forkerte varer - Reklamationsret
Hvis dine modtagne varer er defekte, en del af ordren mangler eller vi har leveret de forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Du bør nægte at modtage varerne, hvis du bemærker manglende overensstemmelse eller forkerte varer på leveringstidspunktet.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
System Transport
Att: Rabens Saloner
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
Denmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
ANDRE FORHOLD
Priser
Alle angivne priser på varer, leveringsomkostninger og andre udgifter inkluderer skatter, moms og afgifter.
Omkostninger i forbindelse med levering og fragt kan variere og tilføjes separat for hver ordre. Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Opdatering af webshoppen
Vi gør vores bedste for at opdatere webshoppen og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Der kan dog forekomme stavefejl, prisfejl, tilbud, beskrivelser og anden information om produkterne, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er blevet forkert vist.
Force Majeure
Vi tager forbehold for Force Majeure.
Kontraktens fuldstændighed
Disse vilkår og betingelser udgør de fuldstændige vilkår for kontrakten mellem os.
Ugyldighed
Hvis en eller flere af bestemmelserne i vilkårene og betingelserne erklæres helt eller delvist ugyldige, gælder de resterende bestemmelser stadig.
Overdragelse
I henhold til kontrakten er vi berettiget til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser med dig til tredjemand. Vi giver dig besked om en sådan mulig overdragelse, og den service du modtager, bliver ikke forringet af dette. Ved at acceptere disse betingelser giver du samtykke til enhver lignende fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra det tidspunkt, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende mod den pågældende tredjemand.
Fortrolighedspolitik
Vi behandler dine personlige data fortroligt. Læs venligst vores privatlivspolitik, der forklarer, hvordan vi bruger de personoplysninger, du afgiver i forbindelse med bestillingsproceduren, og din brug af Webshoppen generelt.
Klagerettigheder
Hvis du som forbruger ønsker at klage over varer købt hos os, bedes du kontakte vores kundeservice hello@rabenssaloner.com. Du kan kontakte vores kundeservice på telefon, e-mail eller almindelig post. Du kan finde vores kontaktoplysninger under "Generelle oplysninger”.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan også bruge Europa-Kommissionens online klageregister, når du indgiver din klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger, der bor i et andet EU-land. Du kan indsende klagen ved at bruge dette link;
Ved indgivelse af klagen skal du oplyse vores e-mailadresse hello@rabenssaloner.com.
Valg af lov og jurisdiktion
Alle kontrakter indgået mellem os ved hjælp af disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lov. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med vores kontrakt, herunder dens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark. Som forbruger kan du anlægge sag mod os ved domstolene på det sted, hvor du har bopæl.
Fortrydelsesformular
(Udfyld og returner kun denne formular, hvis du ønsker at fortryde kontrakten)
- Til:
www.rabenssaloner.dk
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
hello@rabenssaloner.com
- Jeg/Vi ___________ giver hermed meddelelse om, at jeg/vi ___________ fortryder min/vores ___________ salgskontrakt for følgende varer ___________
- Bestilt den: ___________/modtaget den: ___________
- Navn på forbruger(e): ___________
- Forbrugers adresse: ___________
- Underskrift af forbruger(e) ___________ (kun hvis denne formular meddeles på papir)
- Dato ___________
Handelsbetingelserne er senest opdateret 21.12.2023