Handelsbetingelser
GENERAL INFORMATION
Denne Webshop leveres af Rabens Saloner, Amerikavej 15A, DK1756 København V. CVR 3159 0434, hello@rabenssaloner.com.Hvis du oplever problemer med din ordre på Webshoppen eller den generelle brug af Webshoppen, så bedes du kontakte vores kundeservice på hello@rabenssaloner.com
Hvis der er dele af ’Vilkår og Betingelser’ du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice inden du begynder at handle på Webshoppen.
Vigtig bemærkning
Læs vilkår og betingelser omhyggeligt, før du bestiller varer fra www.rabenssaloner.com. Disse vilkår og betingelser ("Vilkår og betingelser") gælder, når du bestiller eller køber varer på Webshoppen. Vilkår og betingelser kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologi, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler). Derfor beder vi dig acceptere vilkårene og betingelserne, hver gang du handler med os. Enhver henvisning til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Webshoppen, enhver henvisning til "vi", "os" eller "vores" betyder Rabens Saloner. Hvis du ikke accepterer disse vilkår og betingelser, kan du ikke bestille eller købe varer på Webshoppen. Du har ret til at fortryde denne kontrakt uden at angive nogen grund inden for 14 dage efter den dato, hvor du eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig får fysisk besiddelse af varerne. Læs mere under "Fortrydelsesret". Købelovens manglende overensstemmelsesregler gælder for dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovpligtige garantier for varens overensstemmelse med kontrakten. Læs mere under "Afvigende varer og forkerte varer".
BESTILLING
Onlineshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan være lukket på grund af vedligeholdelse. I det omfang det er muligt, forsøger vi at udføre sådanne vedligeholdelsesydelser i løbet af natten.
En ordre afgivet på en helligdag eller i weekenden vil blive behandlet den følgende hverdag eller på en af de følgende hverdage under travle perioder.
Du skal være fyldt 18 år for at købe varer på Webshoppen og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, der accepteres af os. Er du under 18 år, skal du have et lovligt grundlag for at indgå en kontrakt med os. Vi kan kun behandle din ordre, hvis leveringsadressen er en bopælsadresse eller en forretningsadresse i et af landene på "Vi leverer til listen". Listen findes under siden forsendelsesoplysninger. Vi leverer ikke til postbokse.
Vi forbeholder os blandt andet ret til at annullere købsaftalen i en af følgende situationer, uden at være erstatningspligtige eller andre omkostninger:
- Dine betalingsoplysninger er forkerte eller kan ikke bekræftes
- Din ordre er afgivet med det formål at begå svig mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller andre ulovlige aktiviteter
- Der er en utilsigtet fejl på Webshoppen, såsom betalingsfejl eller lignende
- Vi har grund til at tro, at du er under 18 år
Kontrakter kan kun indgås på Webshoppen. Vi behandler ikke bestillinger foretaget i e-mails i breve eller over telefonen.
Hvornår er du bundet af en ordre?
Inden du afgiver en ordre, har du mulighed for at ændre de oplysninger, du måtte have indtastet – dette inkluderer leverings-, fakturerings- og betalingsoplysninger. Derudover har du mulighed for at foretage ændringer i din ordre eller fjerne varer fra din indkøbskurv, inden du gennemfører ordren.
Når du klikker på "Bestil og betal" og kvitteringen kommer frem på din skærm, er du bundet af købekontrakten. Du modtager en e-mail, der bekræfter din ordre.
Efter aftalens indgåelse gælder bestemmelserne omkring fortrydelse - se det specifikke afsnit om "Fortrydelse" længere nede. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du lavede en fejl under din ordre - de står klar til at hjælpe dig.
Kontraktens sprog
Denne kontrakt kan kun indgås på engelsk og dansk.
Adgang til kontrakten
Du vil modtage en bekræftelse på indholdet af kontrakten og en kopi af disse vilkår og betingelser via e-mail. Vi opbevarer indgåede kontrakter, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du også gemmer disse dokumenter; de er ikke nødvendigvis tilgængelige på Webshoppen efterfølgende. Læs venligst mere under "Ordresporing og se historik".
Foranstaltninger mod svig
For at beskytte dig og vores andre kunder mod svindel, samt at opretholde et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi udføre verifikationstjek. Verifikationskontrollen kan omfatte de data, du sender ved bestilling, herunder din adresse og betalingsoplysninger.
Hvornår forbeholder vi os retten til at annullere en ordre?
Vi forbeholder os retten til at annullere en ordre eller et køb uden at være ansvarlig for skader eller andre omkostninger i en af følgende situationer:
1) Dine betalingsoplysninger er forkerte eller kan ikke verificeres.
2) Din ordre er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
3) Der er sket en utilsigtet fejl på webshoppen, f.eks. en betalingsfejl mv.
4) Vi har grund til at tro, at du er under 18 år.
BETALING
Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
- Mastercard, Visa, Mobilepay(Danmark), Google Pay og Apple Pay
CVV (kreditkortbekræftelsesnummer)
Betaler du med kreditkort, bliver du bedt om at indtaste kortets sikkerhedskode. Du finder den trecifrede sikkerhedskode på bagsiden af dit kreditkort - normalt på højre side af kreditkortets bagside. Sikkerhedskoden er nødvendig for at betalingen kan behandles og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre lignende sikkerhedsforanstaltninger.
SCA – Strong Customer Authentication
For kunder inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), vil din betaling omfatte SCA – Strong Customer Authentication, som er i overensstemmelse med EU's reviderede betalingsservicedirektiv (PSD2).
SCA ligner det, mange mennesker omtaler som tofaktorautentificering: Hvis du køber online med dit betalings- eller kreditkort, kan SCA kræve, at du bruger to former for godkendelse. Som et eksempel vil Strong Customer Authentication i stedet for blot at indtaste din PIN-kode eller adgangskode bede en kunde om at indtaste en kode, der er genereret på deres bankapp som et andet trin, eller for mange i Danmark vil 2. trin være NemID. Dette gør det sværere for svigagtige transaktioner at komme igennem, og du kan handle mere sikkert. Dette beskytter både os og dig: færre svigagtige debiteringer er godt for alle.
Betalingsprocedure
Når dine varer er pakket og forlader vores lager, klar til at blive afsendt, vil din betaling blive debiteret på den valgte betalingsservice.
Priser og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger inkluderer afgifter og moms. Omkostninger i forbindelse med levering, fragt eller porto kan variere og lægges til hver ordre.
Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen. Hvis der gælder skatter og afgifter, skal du betale disse for at frigive din ordre. Derudover kan lokal toldpraksis kræve, at du angiver yderligere oplysninger for at slette din ordre. Disse regler varierer fra land til land. Din lokale regering bestemmer told- og toldafgifter. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for mere information.
Valuta
Priserne på Webshoppen vises i forskellige valutaer afhængig af, hvor du befinder dig. Bemærk venligst, at en ændring af lokation og leveringsadresse kan påvirke prisen og leveringsomkostningerne.
LEVERING
The list will be updated over time when opening up for new markets and regions.
Vi leverer til følgende lande og regioner, der er angivet på siden med forsendelsesoplysninger. Listen vil blive opdateret løbende, når der åbnes op for nye markeder og regioner.
Leveringsomkostninger
Se omkostningerne på siden for forsendelsesoplysninger.
Leveringsbetingelser
Din ordre vil blive leveret til din angivne adresse eller en pakkeshop i nærheden.
Leveringstidspunktet afhænger af det land, hvor leveringen finder sted, og den anvendte fragtmand.
Varerne skal underskrives ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis at være underskrevet af dig. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, ven, receptionist osv.) kan skrive under på kvitteringen med bindende virkning for dig.
Vær opmærksom på, at risikoen for tab af eller beskadigelse af varerne overgår til dig efter levering. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, bør du nægte at modtage varerne. Hvis du ønsker at klage over manglende overensstemmelse, er du forpligtet til at give os besked. Læs venligst mere under "Uoverensstemmelser, defekte og forkerte varer".
Samlede eller separate leverancer
As a standard procedure when shopping on Rabenssaloner.com, we always send the whole order in one shipment. However, if your order consists of multiple goods, we reserve the right to make separate deliveries. Separate deliveries may be necessary if certain goods are delayed or out of stock at the time of order. You will be informed if your order is subject to separate deliveries. You will not be charged with additional delivery costs for separate deliveries.
Gældende lande- og regionsspecifikke importafgifter mv.
Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer, er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen. Hvis der er skatter og afgifter, skal du betale disse for at frigive din ordre. Derudover kan lokal toldpraksis kræve, at du angiver yderligere oplysninger for at slette din ordre. Disse regler varierer fra land til land. Din lokale regering bestemmer told- og toldafgifter. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for mere information.
RETURN & TILBAGEBETALING
Du har 14 dage til at returnere en del af eller hele ordren afgivet på Rabenssaloner.com. Det gælder såvel fuldprisvarer som varer på UDSALG.
Vi henviser også til den specifikke Refund policy page.
Hvordan laver man en retur?
Alle danske ordrer har inkluderet en forudbetalt returlabel.
Alle andre markeder: Du er ansvarlig for at betale for returneringen. Forsendelsesomkostninger kan ikke refunderes. Vi anbefaler, at du opbevarer din kvittering som bevis for afsendelse af pakken. Husk venligst: Brug ikke en pakkeshop/afhentningsløsning - derved kan vi ikke modtage den.
Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer, skal du følge nedenstående 3 trin:
1) Marker din returårsag på varelisten. Det står på den seddel, du modtog med din ordre
2) Vedhæft din returformular sammen med varen og brug den originale emballage. Returformularen er din kvittering og bevis på dit køb
3) Send pakken til:
System Transport
Att: Rabens Saloner
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
Denmark
Du er ansvarlig for at betale for returneringen. Forsendelsesomkostninger kan ikke refunderes. Vi anbefaler, at du opbevarer din kvittering som bevis for afsendelse af pakken.
Vi henviser også til den specifikke tilbagebetalingsside.
Af hvilke årsager bliver din returnering ikke godkendt?
- Du sender varerne tilbage for sent i forhold til vores vilkår og betingelser
- Du har ikke vedlagt beviset/kvitteringen på dit køb
- Varerne er ikke i samme stand, som du modtog den/dem
Tilbagebetaling
Når vi har modtaget din returnerede pakke, behandler vi den hurtigst muligt. Når vi har behandlet returneringen, får du besked på e-mail. Beløbet for de(n) returnerede vare(r) vil blive returneret til din konto med den oprindelige betalingsmetode. Vær derfor opmærksom på, at det kan tage 2-30 dage, før beløbet når din konto, afhængigt af din kortudbyder.
Forsinkede eller manglende tilbagebetalinger?
Hvis du ikke har modtaget en refusion endnu, skal du først tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter dit kreditkortselskab, det kan tage noget tid, før din refusion er officiel. Dernæst skal du kontakte din bank. Der går ofte en vis behandlingstid, før en refusion bogføres. Hvis du har gjort alt dette, og du stadig ikke har modtaget din refusion endnu, bedes du kontakte os på hello@rabenssaloner.com.
Ombytninger
Vi er desværre ikke i stand til at tilbyde ombytning. Heldigvis er der en nem løsning: Hvis du gerne vil have en anden størrelse eller farve, eller måske en helt anden vare, skal du blot returnere dine varer som nævnt ovenfor og så afgive en ny ordre.
FORTRYDELSESRET
Du har ret til at fortryde denne kontrakt uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dato, hvor du eller en anden tredjepart end fragtmanden, får fysisk besiddelse af varerne, der er angivet af dig.
I tilfælde af en kontrakt, der vedrører flere varer, der er bestilt i én ordre og leveret separat (dvs. separate leverancer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du modtager eller en anden tredjepart end transportøren, der er angivet af dig, er i fysisk besiddelse af den sidste leverance.
I tilfælde af en kontrakt, der vedrører levering af en vare, der består af flere partier eller stykker, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du erhverver eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig, får fysisk besiddelse af varen.
For at udøve fortrydelsesretten skal du informere os (se kontaktoplysninger nedenfor) om din beslutning om at fortryde kontrakten ved en utvetydig erklæring (f.eks. brev sendt med post, fax eller e-mail). Du kan bruge standardfortrydelsesformularen nedenfor, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din returnering, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Virkninger af fortrydelsesret
Hvis du fortryder denne kontrakt, refunderer vi dig betalingen på den ordre det vedrører. Dette gøres når der ikke er nogen unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi er informeret om din beslutning om at fortryde denne kontrakt. Vi vil udføre en sådan tilbagebetaling ved hjælp af de samme betalingsmidler, som du brugte til den første transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet; under alle omstændigheder vil du ikke pådrage dig gebyrer som følge af en sådan tilbagebetaling.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt bevis for at have sendt varerne tilbage.
Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Du skal sende varerne tilbage til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du meddeler os din fortrydelse af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du overholder dette.
Vi anbefaler, at du beholder din kvittering som bevis for afsendelse af pakken.
Du hæfter kun for en eventuel forringet værdi af varerne som pådrages ved din håndtering af varerne, hvis det går ud over varens art, egenskaber og funktion.
Ikke-overensstemmende, defekte eller forkerte varer
Hvis dine modtagende varer er defekte, en del af ordren mangler eller vi har leveret de forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Du bør nægte at modtage varerne, hvis du bemærker manglende overensstemmelse eller forkerte varer på leveringstidspunktet.
I tilfælde af manglende, defekte eller forkerte varer har du følgende muligheder:
- Returner varerne og få refunderet købsprisen samt leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet de returnerede varer
- Returner varerne og modtag de korrekte varer, når vores kundeservice har behandlet de returnerede varer, forudsat at vi kan levere tilsvarende, eller
- Behold varerne og anmod om et rimeligt afslag på købsprisen
Ved henvendelse til Kundeservice vil du blive bedt om at oplyse ordrenummer, eventuelt vare/varenummer, samt beskrive/bevise hvad der er galt med varerne mv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returnering af defekte eller forkerte varer. Vi refunderer købsprisen og leveringsomkostningerne, når vi har modtaget varerne, medmindre du vælger at bestille nye varer til erstatning for de originale varer.
ANDRE FORHOLD
Priser
Alle angivne priser på varer, leveringsomkostninger og andre udgifter inkluderer skatter, moms og afgifter.
Omkostninger i forbindelse med levering og fragt kan variere og tilføjes separat for hver ordre. Alle gældende importafgifter, fortoldningsgebyrer, mæglergebyrer, lokale salgsafgifter eller andre ekstra gebyrer er kundens ansvar og skal betales af kunden ved modtagelse af forsendelsen.
Vi tager forbehold for afgiftsændringer, pris- og tastefejl mv.
Opdatering af webshoppen
Vi gør vores bedste for at opdatere webshoppen og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Der kan dog forekomme stavefejl, prisfejl, tilbud, beskrivelser og anden information om produkterne, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er blevet forkert vist.
Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til vilkårene og betingelserne, hvis forsinkelsen eller svigtet er forårsaget af begivenheder uden for vores rimelige kontrol.
Kontraktens fuldstændighed
Disse vilkår og betingelser udgør de fuldstændige vilkår for kontrakten mellem os.
Ugyldighed
Hvis en eller flere af bestemmelserne i vilkårene og betingelserne erklæres helt eller delvist ugyldige, gælder de resterende bestemmelser stadig.
Overdragelse
I henhold til kontrakten er vi berettiget til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser med dig til tredjemand. Vi giver dig besked om en sådan mulig overdragelse, og den service du modtager, bliver ikke forringet af dette. Ved at acceptere disse betingelser giver du samtykke til enhver lignende fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra det tidspunkt, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende mod den pågældende tredjemand.
Fortrolighedspolitik
Vi behandler dine personlige data fortroligt. Læs venligst vores privatlivspolitik, der forklarer, hvordan vi bruger de personoplysninger, du afgiver i forbindelse med bestillingsproceduren, og din brug af Webshoppen generelt.
Klagerettigheder
Hvis du ønsker at klage over varer købt hos os, bedes du kontakte vores kundeservice. Du kan kontakte vores kundeservice på telefon, e-mail eller almindelig post. Du kan finde vores kontaktoplysninger under "Generelle oplysninger”.
Du kan også indgive en klage over varer købt hos os til Tvisteløsningsinstituttet, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Derudover er det også muligt at indgive en klage online via www.forbrug.dk.
Du kan også bruge Europa-Kommissionens online klageregister, når du indgiver din klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger, der bor i et andet EU-land. Du kan indsende klagen ved at bruge dette link;
Ved indgivelse af klagen skal du oplyse vores e-mailadresse hello@rabenssaloner.com.
Såfremt vi ikke kan nå til enighed gennem Tvistighedsinstituttet, har du adgang til at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. Hvis du ønsker at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, skal du følge linket: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
Valg af lov og jurisdiktion
Alle kontrakter indgået mellem os ved hjælp af disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lov. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med vores kontrakt, herunder dens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark. Som forbruger kan du anlægge sag mod os ved domstolene på det sted, hvor du har bopæl.
Fortrydelsesformular
(Udfyld og returner kun denne formular, hvis du ønsker at fortryde kontrakten)
- Til:
- Jeg/Vi ___________ giver hermed meddelelse om, at jeg/vi ___________ fortryder min/vores ___________ salgskontrakt for følgende varer ___________
- Bestilt den: ___________/modtaget den: ___________
- Navn på forbruger(e): ___________
- Forbrugers adresse: ___________
- Underskrift af forbruger(e) ___________ (kun hvis denne formular meddeles på papir)
- Dato ___________